Loppmarknad

Vänersborgs Scoutkår anordnar varje år en loppmarknad i maj och ofta också en i september vid vår scoutstuga i Dalbobergen. Dessutom brukar vi i samband med vår julmarknad även ha en liten loppis där vi säljer julsaker.

På vår loppmarknad hittar du det mesta som man skall hitta på en riktig loppmarknad. Vi säljer möbler, husgeråd, böcker, verktyg, friluftsartiklar, kuriosa, textilier, prydnadsföremål m.m. Dessutom så har vi alltid en kaffeservering där man kan hämta lite nya krafter.

Pengarna vi får in från loppmarknaderna är ett viktigt bidrag till finansieringen av vår verksamhet så att scouterna kan åka på läger och hajker och vi kan anordna roliga avdelningsmöten.

Allt vi säljer är saker vi fått av personer som vill stödja vår kår. Har du saker som du vill skänka? Ta då kontakt med vår loppmarknadsansvarig, Mats Jacobsson per mail, matsjacobsson@live.se  så kontaktar han dig.

Datum och tider för våra loppmarknader publicerar i vår kalender samt på vår hemsidas första sida några veckor före loppmarknaden.