10 200 personer anmälda till Jamboree22. Efteranmälan öppen till den 30 april!

6 april, 2022 av Peter Lénberg

Vill du åka på Jamboree och träffa 10 000 scouter från hela Sverige?

Jamboree 22 är ett stort nationellt läger för alla scouter i Sverige.  Just nu är det 9 159 scouter och deltagare som är anmälda. Eftersom jamboreeledningen vet att många kårer valt att avvakta med sin anmälan pga. pandemin så har de beslutat att kåren kan anmäla deltagare senast den 28 februari utan att behöva betala en extra avgift.

NÄR

Lördag 30 juli – lördag 6 augusti 2022

Onsdagen 3 augusti – lördag 6 augusti 2022 (kortvecka)

VAR

Norra Åsum utanför Kristianstad

VEM

För upptäckare, äventyrare och utmanare.

Detta är ett stort läger, kårens uppfattning är att man måste ha tidigare lägervana för att man skall orka med och ha kul på detta läger. Vi vill därför att man varit på minst ett Baldersnäsläger eller annat likvärdigt läger för att kunna delta. Vill du följa med på jamboree 22 men är tveksam om du har tillräcklig lägervana, du har kanske varit på flera hajker eller varit på andra typer av läger, du kanske är en van fjällvandrare, tala med din avdelningsledare. Skall din avdelningsledare med och tycker att du är tillräckligt erfaren för att följa med, kan vi göra ett undantag!

LÄGERAVGIFT

OBS tillkommer en efteranmälningsavgift på 250 kr till avgiften nedan.

Scouter: 2950 kr (kortvecka 1550 kr)

Avdelningsledare 2700 Kr [1] (kortvecka 1445 kr)

Kostnad för resa till lägret kan tillkomma!

RESA TILL OCH FRÅN LÄGRET

Vi samåker med buss. OBS! kostnad för resa kan tillkomma!. Väljer du att åka till lägret på en kortvecka så är det troligaste just nu att det inte blir någon gemensam bussresa ner till Norra Åsum utan att transporten får ordnas genom samåkning.

TRYGGA MÖTEN

Trygga möten är en kurs som syftar till att barn ska vara trygga på sin fritid. Det handlar också om sådant som att vara en schysst kompis och att ledare har kunskap och mod att agera om något händer.

Här kan du läsa mer om trygga möten!

PERSONUPPPGIFTER OCH SCOUTERNAS DROGPOLICY

Alla som skall med på lägret måste godkänna att vissa nödvändiga personuppgifter lagras och att man under lägertiden accepterar scouternas drogpolicy. Har ni frågor kring detta så kontakta styrelsen på styrelse@vbgscout.se

ANMÄLAN

Det går fortfarande att anmäla sig till Jamboree 22!

Tiden för anmälan som funktionär och efteranmälan går ut den 30 april!

OBS! Vill du anmäla dig som funktionär och arbeta på lägret så anmäler du dig själv på scoutnet.

Länk till kårens anmälningsformulär: hittar du här!

MER INFORMATION

En massa mer information om jamboree22 hittar du här!

[1] OBS! Kan bli så att avdelningsledare måste hjälpa till med något funktionärspass varför avgiften är lite lägre.