Outdoormässan 2016

Hajk Outdoormässan 2016
Våra tält
Matlagning

I helgen hade ett fyrtiotal scouter och ledare från kåren hajk på outdoormässan på Hunneberg. Ttela var på plats och skrev ett litet reportage om mässan och om kåren, länk till artikeln.
Scouterna satte upp tält, surrade ihop bord, högg och sågade ved, eldade, lagade mat m.m. Allt för att visa upp vad vi scouter gör på våra läger för besökarna. Vi hade under bägge dagarna många besökare som var nyfikna på scouting. Förutom att besökarna fick vandra runt på lägerområdet, titta in i våra tält fick det också prova på att baka bröd på murika och tända eld med tändstål.
Vi fick kontakt med flera personer som var intresserade av att börja hos oss. Våra scouter skötte sig lysande och gjorde jättebra reklam för kåren, vädret var fint och humöret på topp så det var en riktigt lyckad hajk 😆 .