Vänersborgs Scoutkår fyller 80 år

9 september, 2021 av Peter Lénberg

I år fyller Vänersborgs Scoutkår 80 år!

Det vill vi naturligtvis fira.

Vi bjuder därför in kårens alla scouter, föräldrar, syskon, mor- och far-föräldrar att fira med oss den 26 september kl. 12-16 vid våra stugor i Dalbobergen. Vi kommer att bjuda på scoutaktiviteter, lekar samt någon form av förtäring.

Vi kommer att vara utomhus oavsett väder så lämna gärna långklänningen och kostymen hemma och ta på dig scoutdräkt eller tåligare kläder så du kan hålla dig varm och torr om solen lyser med sin frånvaro.

Antalet parkeringsplatser kommer vara begränsade så vi rekommenderar att ni parkerar vid Dalaborgsparken och tar en promenad sista biten.

Välkomna!

OSA senast den 22 september per mail till: info@vbgscout.se

Ange i anmälan hur många vuxna (15-år och äldre) samt hur många barn (alla under 15 år) som kommer samt eventuella födoämnesallergier eller andra matpreferenser.