Scoutgården Dalbobergen
Vår scoutgård ligger alldeles i skogsbrynet i natursköna Dalbobergen. Du finner gården på norra sidan av Dalbobron. Sväng höger (norrut) när du kommer över bron och följ vägen. (Du skall alltså inte köra in på Blåsut.) På Scoutgården har vi vatten och avlopp. Här finns gott om bord och bänkar för att kunna hålla möten eller kanske bara fika något gott. Utomhus har vi vår naturliga samlingsplats vid vår fina lägerbålsring. På Scoutgården har vi nära till skogen och en stor öppen plats att vara på.

Scoutstugorna i Stärkebo
Vi har också våra Scoutstugor i Starkebo, dessa äger vi själva och här kan kan vi hålla läger och hajker. Vid stugorna finns inget avlopp eller rinnande vatten, däremot har vi mysiga utedass och en brunn på gården. Vill man kan man även övernatta i vårt timrade vindskydd i Starkebo. Det är fantastiskt att vakna upp en tidig morgon när dimman lättar över fälten. Prova det du också!

Hyra scoutlokal?
Våra lokaler kan du hyra för privata alkoholfria arrangemang. Läs mer>>